Recensies Over Albums Van Kevin Drew en Raymond Gonzalez

Raymond Gonzalez – One Bright Light

Drieduizend pond haalde Raymond Gonzalez via Kickstarter op om deze cd te kunnen uitbrengen. Opgenomen in de studio van Blue Fish Sound in Gloucester, Massachusetts is One Bright Light een juweel van een album geworden. Zelf omschrijft Gonzalez zijn stijlgebied als “avant, acoustic, celtic, jazz, mountain, modern americana”. Wat een mondvol is voor een twaalftal uitzonderlijk fraai gezongen en deels instrumentale liedjes. Naast een sympathiek, warm stemgeluid beschikt Raymond over bovengemiddelde technische vaardigheden die hij hanteert op gitaar, banjo, mandoline, percussie en keyboards. Emerald Rae (viool) en Flynn Cohen (mandoline en gitaar) vullen hem daar waar nodig gedoseerd aan. Een extra vermelding gaat uit naar zangeres Liz Simmons die het plaatje compleet maakt. One Bright Light is een album dat mij goed bevalt en het zeker verdient gehoord te worden.

Kevin Drew – Darlings

Darlings is het soloalbum van de frontman Kevin Drew van de groep Broken Social Scene. Het is de opvolger van het in 2007 verschenen soloalbum Spirit If. In de begeleiding treffen we muzikanten aan als Charles Spearin van Do Make Say Think, Ohad Benchetrit van Broken Social Scene, Dean Stone van Apostle Of Hustle en Dave Hamelin van The Stills. In een licht symfonisch getint kader met synthipopaccenten presenteert Drew een elftal liedjes die lekker weghappen. Volgens eigen zeggen is het album “een viering van herinneringen aan de opkomst en de teloorgang van liefde en seks, zowel in mijn eigen leven als in de samenleving”. Wie wil weten wat Drew daar precies mee bedoelt, verwijs ik naar de teksten van de liedjes op dit op zich wel aardige album.