Recensies van The Foghorn Stringband, British Sea Power en Cayucas

The Foghorn Stringband – Devil In The Seat

The Foghorn Stringband maakt bluegrassmuziek. Dat doen ze niet onverdienstelijk. Op het album “Devil In The Seat” hebben ze een aantal patente uitvoeringen samengebracht die met veel speelplezier en hoorbaar enthousiasme opgenomen zijn. Echt uitzonderlijk zijn de kwaliteiten van deze groep niet. De middenklasse in dit genre heeft er echter met The Foghorn Stringband een sympathieke vertegenwoordiger bij gekregen.

British Sea Power – The Decline Of British Sea Power

britishseapower

Om het twaalfjarige jubileum te vieren, verschijnt een heruitgave van het debuutalbum The Decline Of British Sea Power van deze Engelse cultgroep. Een deluxe versie wordt vergezeld door een bonus-cd met daarop de b-kanten van singles die in dezelfde periode verschenen. Voor de fans van het eerste uur een leuke aanvulling op hun verzameling van deze indierockact, terwijl nieuwkomers uitgebreid kennis kunnen maken met de eigenzinnige muzikale verrichtingen van deze sympathieke band. Hun fraaie liedjes hebben de tand des tijds met verve doorstaan en klinken ook nu nog even aanstekelijk als tintelfris.

Cayucas – Dancing At The Blue Lagoon

cayucas

Het tweede album Dancing At The Blue Lagoon van de West Coastgroep Cayucas sluit naadloos aan op hun debuutalbum Bigfoot uit 2013. De tweelingbroers Zach en Ben Yudin en hun muzikale vriendjes presenteren andermaal een verzameling liedjes die in het indiepop/rock genre op een uitermate aanstekelijke wijze voor het voetlicht worden gebracht. Verwijzingen naar resultaten in het verleden in die regio behaald zijn veelvuldig, maar storen in het geheel niet. Daarvoor klinkt de groep veel te energiek waardoor de liedjes lekker spontaan uit de boxen knallen. Technisch zijn de heren dan wel geen hoogvliegers maar dat wordt ruimschoots gemaskeerd door de onbevangen wijze waarop de groep zich ook op dit album profileert.