
Als u een avontuurlijk ingestelde muziekluisteraar bent laat je dit stuk na deze zin ongelezen. Welkom aan de muziekliefhebbers van de hapklare brok. Die van de afgelikte boterham. Met een superieure verzameling aan van die heerlijke sexy liedjes. Maar die tevens verzuipen in melancholie en misère . Kijk maar naar liedtitels als Crying, A Kiss Before Dying en Bad Town. En daar is helemaal niets mis mee, hoor. Jullie zullen na de allereerste luisterbeurt van The Last Exit het album omarmen. Zwevend in een weelderige sfeer tussen de duistere kamerpop, spaghetti western, folkrock en synthesizerpop.
Een doos vol lekkernijen vol muzikale invloeden van The Cowboy Junkies, Mark Knopfler, Mazzy Star, Chris Isaak, Fleetwood Mac en noem maar op. Volkomen afgeschaafd zodat jullie je niet kunnen verwonden aan de scherpe randjes. Geserveerd door het Londense Still Corners bestaande uit het etherisch stemgeluid van zuchtmeisje Tessa Murray, het twangy gitaarwerk van multi-instrumentalist/producer Greg Hughes en de hulp van vele muzikale vrienden.
Beginnend met The Trip ( Strange Pleasures – 2013) en The Message ( Slow Air – 2018), besluit het betoverende titelnummer en opener The Last Exit wat de band zijn roadtrip trilogie noemt. Een dromerige reis over de eindeloze, stoffige wegen door de indrukwekkende Texaanse woestijnen en dat in een tijd waarin reizen het laatste is waar iemand voorlopig nog aan denkt.
www.stillcorners.com
www.konkurrent.nl
(Johan Schoenmakers)